Etelä-Pohjanmaan Vihreiden puheenjohtajana jatkaa seinäjokinen insinööri Jani Mäkinen, näin päätti yhdistyksen kevätkokous sunnuntaina 16.3.2014. Hallitukseen saatiin mukaan myös uutta väriä, kun vastuuta ottivat kantaakseen Anna Granlund ja Tuomas Ojajärvi. Vanhasta hallituksesta mukana jatkavat edelleen Katjastiina Saastamoinen ja Henna Rantasaari.

Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen toi kokousväelle terveiset puolueen pääpaikalta. Eurovaalikevät on täynnä tapahtumia, mikä ei puoluesihteeriä haittaa. Miettinen on innoissaan Vihreiden vahvasta ehdokaskaartista, jota viimeisenä täydennettiin Heidi Hautalalla.

– Näillä ehdokkailla meillä on todellakin mahdollisuus säilyttää parlamentissa kaksi paikkaamme, Miettinen linjaa.

Suomen Vihreiden vaalikampanja on osa Euroopan Vihreiden yhteistä vaalikampanjaa.  Joka puolella Eurooppaa on sitouduttu samoihin tavoitteisiin. Vihreät ovatkin olleet kuluneellakin kaudella yhtenäisin ryhmä Euroopan parlamentissa. Tätä puolusihteeri pitää ehdottomana valttikorttina.

– Vihreitä äänestäessään tietää mitä saa, sillä ohjelma on tehty yhdessä. Ei tarvita puoluekuria, kun on yhteiset arvot ja tavoitteet, hän summaa.