Etelä-Pohjanmaan Vihreät nimesi perjantaina 6.5. ensimmäiset kuntavaaliehdokkaansa. Seinäjoelta nimettiin valtuutettu, KM luokanopettaja Henna Rantasaari, medianomi YAMK Tuomas Ojajärvi ja FM opettaja Mikko Muilu

Lapualta ehdokkaaksi nimettiin myyntiassistentti, mikroyrittäjä Irena Ulvinen,

Etelä-Pohjanmaan Vihreiden puheenjohtaja Tuomas Ojajärvi toivoo nimeämisten innoittavan muitakin mukaan jo aikaisessa vaiheessa. ”Uskomme vahvasti, että kova noste Vihreiden kannatuksessa tulee näkymään kuntavaaleissa myös Etelä-Pohjanmaalla.”

Henna Rantasaari haluaa jatkaa Seinäjoen kehittämistä. ”Paljon on menty valtuustokauden aikana eteenpäin, mutta paljon on vielä tehtävää. Erityisen paljon odotan uudelta strategialta. On kuitenkin asioita joihin haluan muutosta, kuten suunniteltu Vapaudentien jatke. Joukkoliikennettä haluan viedä eteenpäin ja edistää demokratiaa tekemällä Seinäjoen päätöksen teosta entistä avoimempaa.”

Mikko Muilu on ensimmäistä kertaa ehdolla. ”Halu tehdä konkreettisesti jotain netin kinastelujen sijaan herätti kiinnostuksen ehdokkuuteen.”

IMG_2725

Tuomas Ojajärvi, Henna Rantasaari ja Mikko Muilu ovat ensimmäisen Vihreiden kuntavaaliehdokkaat Seinäjoella.