Etelä-Pohjanmaan Vihreät

Julkaisuvapaa heti

Etelä-Pohjanmaan vihreät asetti ensimmäiset kunnallisvaaliehdokkaat

Etelä-Pohjanmaan Vihreät teki sunnuntaina 11.3.2012 vuosikokouksessaan Alavudella tärkeitä henkilövalintoja. Puheenjohtajana valittiin yksimielisesti jatkamaan Henna Rantasaari (Seinäjoki). Hallituksessa jatkavat myös Jari Latvala (Lapua), Sulevi Riukulehto (Kuortane), Suoku Siren (Seinäjoki) ja Merja Suvisalmi (Seinäjoki). Uutena mukaan valittiin Katjastiina Saastamoinen (Ilmajoki).

Kokouksessa oltiin hyvin tyytyväisiä niin viime vuoteen kuin alkuvuodenkin tapahtumiin. ”Toimintaan mukaan on tullut paljon uusia ihmisiä, jotka haluavat olla mukana rakentamassa vihreämpää Etelä-Pohjanmaata. Olen hyvin tyytyväinen kehitykseen, joka näyttää siltä, että vihreys on vakavasti otettava vaihtoehto yhä useammalle myös täällä Lakeuksilla”, toteaa vastavalittu puheenjohtaja Henna Rantasaari.

Kokouksessa hyväksyttiin myös ensimmäiset ehdokkaat kunnallisvaaleihin. Etelä-Pohjanmaan Vihreiden tavoitteena on saada vihreä lista vaaleihin mahdollisimman monessa kunnassa. Alavudella kisaan lähtee mukaan ensikertalaisena Niina Laitio. ”Lähdin ehdokkaaksi, koska olen aina ollut sitä mieltä, että jos avaa suunsa, pitää olla sitten valmis myös tekemään työtä asiansa eteen omalla nimellään ja kasvoillaan. Puskista ei huudella. Puolustan ihmisten vapautta valita asuinpaikkaansa, maalla pitää pystyä asumaan ja yrittämään jatkossakin. Yleensäkin kuntalaisten palvelut ja tasa-arvo ovat minulle äärimmäisen tärkeitä teemoja. Olen kyläaktiivi, mutta en näe kyliä, taajamia ja keskustoja toistensa vastapuolina. Kaikille on toimivassa kunnassa sijansa ja tärkeä roolinsa.” Alavuden lista tulee vielä kevään mittaan kasvamaan. Kuortaneella vaaleihin mukaan lähtee kokenut vihreä poliitikko, tutkimusjohtaja Sulevi Riukulehto.

Seinäjoella lähdetään tavoittelemaan entistä suurempaa listaa ja vähintään kolmea valtuustopaikkaa. Tätä lähtee tavoittelemaan myös nykyinen valtuutettu Juha Koivisto. Ehdokkuutensa uusivat ainakin myös varavaltuutettuna toimiva luokanopetttaja Henna Rantasaari sekä toiminnanjohtaja Suoku Siren. Uusia nimiä  on listalle tulossa paljon. Vuosikokous hyväksyi ehdokkaiksi myös  Jani Mäkisen (insinööri, energiatekniikan asiantuntija), Eero Kulmalan (DI, lehtori), Katri Pääkkö-Matilaisen (historianopettaja, kotiäiti) sekä Tuomas Ojajärven (hankekoordinaattori). Vihreiden toimintaa jo useamman vuoden seurannut ja kannattanut Tuomas Ojajärvi lähti kunnallisvaaliehdokkaaksi, koska haluaa vaikuttaa varsinkin pienituloisten lapsiperheiden, nuorten sekä vanhusten hyvinvointiin paikallisesti. ”Nyt kun kaikkea karsitaan kovaa vauhtia, niin tuntuu, että ensimmäisinä karsimisista kärsivät juuri nämä ryhmät”, Ojajärvi linjaa.

Lisätietoja:
Henna Rantasaari